dimarts, 17 d’octubre del 2006

En català..digui?

Acabo de rebre una trucada d'una empresa de missatgeria (MRW per no dir marques). Una trucada molt cordial, curta 37" suficients per quedar d'acord en que tinc que passar a recollir un paquet que tenen per a mi. Cap problema, si la noia del telèfon semblava simpàtica i tot! però fins al final de la conversa no ha utilitzat el català en cap moment, tot i que ja ho he fet en tot moment, i ha acabat amb un "d'acord, adèu" amb un accent que ja el voldria algun dels candidats a presidir la Generalitat.
Però aixó m'ha fet pensar, si la noia sap parlar català, per que no l'utilitza quan un client se li dirigeix en aquesta llengua? són ordres de l'empresa, és ella que no vol o se sent més còmode utilitzant la llengua castellana, o ho fa expressament ja que detecta que jo també ho faig però amb la llengua contrària?
I tot i que no estic massa a favor d' una confrontació de llengües, si que ho estic a que se m'atengui en català, especialment una empresa de serveis. El que esta clar és que jo seguiré utilitzant la meua llengua, especialment si sóc el client i m'atenen en castellà!

1 comentari:

Anonymous ha dit...

Doncs vostè tampoc el sap parlar massa bé el català... "en que tinc que passar a recollir" Això és una barbaritat!! On s'ha vist? Quins castellanismes senyor!