divendres, 23 de febrer del 2007

Nevermind

Aquesta setmana n'hauria fet 40. Es referien a Kurt Cobain el cantat i lider de Nirvana.

Així començava l' Sputnik d'ahir el vespre, un reportatge sobre la gravació de Nevermind el disc que per moltíssima gent (on m' incloc) va canviar el 1991 alguna cosa més que el mercat de la música, va posar el rock alternatiu, el grunge a l'abast de tots. Va aconseguir que en qualsevol local del món sones "Smells like teen spirit".

A més a més, va obrir les portes a que arribes a moltissima més gent una munió de grups impressionants (Sonic Youth, Mudhoney, Screeming Trees, Stone Temple Pilots, Alice in Chains, Soundgarden, Pixies....) anteriors i posteriors a ells, que molts locals s'omplissin de bona música, de rock'n roll, de guitarres estripades, baixos de vertigen i bateries contundents.

Es podia entrar en bambes en locals com el garatge, el karme, zeleste, mephisto...es va anar obrint els enfants, i tota la resta de puticlubs reconvertits a antres post-nirvana, però ja quan atacava el britpop, i els germans d'oasis... això si, com la música de l'Orange a St. Antoni de Calonge res millor per passar l'estiu, ballant, saltant i movent les grenyes a munt i avall!

Fa gràcia veure el Kris i el Dave més grassos, amb els cabells curts, explicant coses sobre aquella gravació, sobre aquell disc ple de grans cançons. Una sort que el concert de barcelona, fos anterior al de Roma, com a mínim els varem poder veure i escoltar en directe una vegada.





Es pot començar millor un divendres?

20 comentaris:

Duschgel ha dit...

Visca el divendres! Això ajuda a superar el post anterior :-)

Puji ha dit...

MMMmmmmmm... tanco els ulls i sóc al "LOCAL" de Mataró trinxant-me les cervicals i el fetge, tot a l'hora.

Bon cap de setmana Grunge!

Bachi ha dit...

Nevermind és un dels millors Cds de la història de la música. Absolutament totes les cançons són bones. Desgraciadament jo no vaig tenir l'oportunitat de veure al geni del Kurt i mai la tindré... que hi farem.

Oriol ha dit...

buaaaaaaa, al Garatge, puto 22@.
Els nirvana eren un colla de Bruts!!

Clint ha dit...

Ei Dusch, els divendres estan bé, però millor el cap de setmana! jajaja això si molt millor això que no el futbol aquest!

Ei Puji, també hi havia fet cap al Local jo, i tens raó, el fetge patia força! jajaja Grunge forever!

Clint ha dit...

Bachi tens tota la raó! una llàstima no poder tornar-ne a gaudir en directe...però els mites son per això. Sempre queden els discs i els concerts gravats!

Uri, el garatge és un dels locals on he disfrutat més, una llàstima quan el van tancar, pro això de que eren bruts...és una provocació?
No vas enganxar l' Orange tu?

rinxolets... ha dit...

El Local!? Mare meva! En fa d'anys d'això... jajajaja!

Com passen els anys...!

Mikel ha dit...

JUASJASUAJSUASJASUAJU Avui he estat jo el que t´he mig copiat el post sense saber-ho...
Clint!! haurem d´anar al psicoanaliste tenim conexions mentals transitorias!! jejejeje

Candela ha dit...

Ohhh quins temps!!!!! un post fantàstic Clint.

Itf ha dit...

Jo l'any 1991 tenia 3 anys, així que no vaig notar cap tipus de canvi ni res per l'estil. És ara fa poc que he "descovert" Nirvana i el Nevermind. Quina enveja que poguessiu veure'l en directe!

Clint ha dit...

Rinxolets, si que passen si!

Ei Mikel, ja t'he contestat al teu bloc, haurem de buscar algun psiconalista que tingui bloc! però ets massa dur amb el documental.
1-1 en semi-còpies i plagis!

Ei Candela, si que estaven bé si, però el més important és ..perquè no hi eres sota la tele? et vaig buscar!

Itf, 3 anys! osti tu, però és igual l'important és que els descobreixis i els puguis disfrutar, però en aquest estil de música van ser uns anys d'un nivell altíssim.

Dani R. ha dit...

Ei Puji, i al Oblikue "ballant" el Come Ranas?

Charlie Hi-Hat ha dit...

buff, en aquella època jo encara estava amb els Led Zeppelin. Els Nirvana els vaig descobrir anys després, i no amb massa entusiasme. Quan era jovenet acostumava a "tatxar" els grups que estaven de moda. Em feia ràbia que "atontéssin" a tanta gent alhora i els agafava mania.
(sí, sóc una mica raret)

Charlie Hi-Hat ha dit...

Això sí, el Dave em cau bé perquè és bateria (sectari!), i perquè és amic del Brian May (sectari!).

Anonymous ha dit...

kollons, k bons k eren, la millor veu del grunge, punk, rock... kom li volgueu dir!!! em vaig grabar el documental d'ahir i tot!

S@l$iTT@

Clint ha dit...

Ei Dani, Come Ranas? jo parlava de qualitat musical i tu parles de quan tenieu el fetge fatal! juasjuasjuas

Charlie, a mi això em passava amb els Queen! i la NBA! i els Dire Straits! jajaja

El Dave tens raó és de la millor de les sectes..en quant al Brian may només el vaig veure en un concert fent de teloner de Gun's'n Roses...nanianonaniano...

S@l$iTT@ jo també el tinc gravat! collons amb el nick!

Joana ha dit...

Bonica cançó... comencem bé el cap de setmana,
Vinga a aprofitar-lo!

Candela ha dit...

salta, salta conmigo!

Clint ha dit...

Ei Joana, esperem que es pugui aprofitar bé! jajaja pro no et posis el xandal!

Candela, tequila? amb sal i llimona o coscorrón?

Trnixeria ha dit...

Tiu, parles de grunge i no anomenes els grans Pearl Jam???

Eddie Vedder cantant Once, Even flow, etc del Ten!!!

A mi els Nirvaa, ni fu ni fa. Prefereixo els Soundgarden infinitament.